Usein kysytyt kysymykset

Asiakaspalvelu & yhteydenotot

Asiakaspalvelumme palvelee sähköpostitse ma-to 9–15. Lähetä viestiä osoitteeseen: asiakaspalvelu@carnilove.fi

Lisätietoa lemmikkien ruokinnasta, Carniloven tuotteista, tilauksista ja reklamaatioissa ole yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen: asiakaspalvelu@carnilove.fi. Vastaamme sinulle mahdollisimman pian.

Carniloven tuotteita on saatavilla hyvin varustetuista lemmikkieläinkaupoista.

Esimerkiksi Musti&Mirri, Peten Koirantarvike, VIPstore ja muut hyvin varustetut lemmikkieläinkaupat myyvät Carnilovea.

Vinkkaa, jos haluat Carniloven tuotteita saataville lähimpään lemmikkieläinkauppaasi.

Laajennamme aktiivisesti jälleenmyyjäverkostoamme. Laita meille viestiä: info@carnilove.fi, jos haluat jälleenmyyjäksi.

Työstämme parhaillaan Carniloven kasvattajakerhoa. Infoamme asiakkaitamme, kun tämä julkaistaan. Jos olet kiinnostunut liittymään Carniloven kasvattajakerhoon, laita sähköpostia: info@carnilove.fi

Toimitamme tuotteet 2-5 arkipäivän sisällä tilauksesta. Saat sähköpostiisi vahvistuksen tilauksen lähettämisestä. Jos tuotetta ei näy 5 arkipäivän sisällä, laita sähköpostia osoitteeseen: asiakaspalvelu@carnilove.fi

Valitettavasti varastollamme ei ole noutopalvelua.

Maksutavat

Ostosten maksaminen Carniloven verkkokaupassa on helppoa ja turvallista. Emme säilö arkaluontoista materiaalia, vaan kaikki verkkopankkimaksu- ja luottokorttitiedot on syötettävä itse suoraan pankin tai maksupalveluntarjoajan sivuilla. Tietoliikenneyhteyksissä käytämme salattua SSL-yhteyttä.

Käytössämme on kaikki Suomen tunnetuimmat maksupalvelut, kuten verkkopankki, maksukortit, mobiilimaksaminen sekä lasku- ja osamaksupalvelut. Huom! Kestotilausten maksamiseen käy ainoastaan maksukortit.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Voit maksaa tilauksesi luotettavan Paytrail -maksupalvelun kautta. Paytrailin tarjoamat maksutavat ovat:

Verkkomaksupainikkeet

Kaikki yleisimmät pankit

Yleisimmät korttimaksutavat

- Visa
- VisaElectron
- Mastercard
- Eurocard
- American Express

Mobiilimaksutavat

- Walley
- MobilePay
- Pivo
- Siirto
- Apple Pay

Tilaus on maksettavissa pankkien verkkomaksupalvelun kautta:

- Nordea
- Osuuspankki
- Danske Bank
- Säästöpankki
- Oma Säästöpankki
- POP Pankki
- Aktia
- Handelsbanken
- Ålandsbanken
- S-Pankki

Kun käytössäsi on pankkisi käyttäjätunnukset ja olet maksamassa verkko-ostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat ostoskorisi summan suoraan omalta tililtäsi.

Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisen ja mobiilimaksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Paytrail. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Paytrailin tietojärjestelmiin.

Korttimaksaminen on mahdollista seuraavilla korteilla:

- Visa
- VisaElectron
- Mastercard
- Eurocard
- American Express

Mobiilimaksaminen:

- MobilePay
- Pivo
- Siirto
- Apple Pay

Voit tilata ruokaa lemmikillesi laskulla tai osamaksulla, oman taloudellisen tilanteesi mukaan.

Lasku- ja osamaksupalvelut toimivat alla olevien palveluntarjoajien kautta:

- Walley
- OP Lasku
- Jousto

Lahjakortin ja alekoodin käyttäminen maksamiseen on todella helppoa. Täytä ostoskorissa tietosi ja kaikki tarvittavat, jotta pääset kassalle maksuvaiheeseen. Kassalla on kohta: "alekoodi / lahjakortti", johon syötät lahjakortin tai yksilöllisen koodin käyttääksesi kyseisen maksutavan.

HUOM! Voit käyttää vain yhden alekoodin tilausta kohden.

Toimitustavat

Toimitamme lemmikkisi ruoat Postin tai Matkahuollon palveluiden kautta ympäri Suomen. Huomioithan, että emme toimita ulkomaille.

- Ilmainen kotiinkuljetus yli 50 € arvoisiin tilauksiin.

Voit valita kotiinkuljetuksen lisäksi myös Matkahuollon pakettiautomaatin ja lähellä-paketin.

Matkahuolto kuljettaa tilaamasi tuotteet kaikkialle Suomessa. Voit valita joko kotiinkuljetuksen tai noutopistetoimituksen haluamaasi pakettiautomaattiin, K-Marketiin, R-Kioskiin tai Matkahuollon omaan toimipisteeseen, joita on lähes 1600 ympäri Suomea.

Saat sähköpostin tai tekstiviestin heti, kun tilaus on noudettavissa. Matkahuollon kautta tilatut paketit toimitetaan sinulle 2–5 arkipäivän kuluessa.

Muistathan hakea paketin noutopaikasta 14 vuorokauden sisällä, jotta pakettia ei lähetetä takaisin. Jos valitset kotiinkuljetuksen, paketti toimitetaan sinulle arkisin klo 8–16.

Paketti toimitetaan valitsemaasi noutopisteeseen. Valittavissa on pakettiautomaatti ja Postin toimipiste. Vastaanottaja saa tiedon noutopaikasta, sekä lähetyksen noutamiseen tarvittavasta koodista tekstiviestitse.

Lähetämme tilauksen 1–2 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Toimitusaika riippuu valitsemastasi kuljetustavasta (1–5 arkipäivää). Jos tuote on loppunut varastoltamme, saat siitä toimitusaika-arvion sähköpostiisi. 

Carnilove.fi ei ole vastuussa kuljetusliikkeistä johtuvista viiveistä tai toimituspäivien mahdollisista muutoksista ja niiden seurauksista asiakkaalle.

Palautukset & reklamointi

Tilaamillasi tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus edellyttäen, että tuote on käyttämätön ja se on edelleen alkuperäispakkauksessa. Kaikki paitsi tuotteen tuotepakkauksen avaaminen ja tavanomainen tuotteeseen tutustuminen katsotaan tuotteen käyttämiseksi. Palautusaika lasketaan tuotteen vastaanottamisesta.

Jos haluat palauttaa tuotteen, ole yhteydessä meihin sähköpostitse: asiakaspalvelu@carnilove.fi. Olemme yhteydessä sinuun ja varmistamme mutkattoman palautusprosessin. Carnilove.fi kustantaa palautuskustannukset, mikäli palautus on tehty ohjeiden mukaisesti Postin tai Matkahuollon maksuttomana asiakaspalautuksena. Muista säilyttää kuitti palautuksesta niin kauan, kunnes hyvitettävä summa näkyy tililläsi. Hyvitystapauksissa maksunpalautus tehdään tilauksessa käytetylle maksutavalle.

Mikäli vastaanottamasi paketti on vioittunut kuljetuksessa, tee siitä ilmoitus Postille vastaanottaessasi pakettia.

Tuotereklamaatiotapauksissa tarvitsemme aina tilausnumeron ja syyn reklamaatioon. Lähetä sähköpostia: asiakaspalvelu@carnilove.fi, otsikolla ”reklamaatio” ja tilausnumerosi, niin tiedämme mistä tilauksesta on kyse.

Viestiosiossa kerro omin sanoin, mikä on vialla. Palaamme sinulle mahdollisimman pian.

Kestotilaus

Lue ohjeet "kestotilaus"-välilehdeltä.

Kestotilaus on palvelumme, jonka ansiosta ruoan tilaaminen on erittäin helppoa ja vaivatonta. Saat tilaamasi ruoat ilmaiseksi kotiovelle asti valitsemallasi toimitusvälillä, kun tilauksesi loppusumma on vähintään 50 €. Ilmaisen kotiinkuljetuksen lisäksi saat -10 % alennuksen jokaisen tilauksen kokonaisarvosta. Lemmikin ruoan tilaaminen ei ole koskaan ollut näin helppoa!

Lyhyesti se toimii seuraavasti:

1. Valitse tuotesivulta ”kestotilaus”.

2. Valitse haluamasi tuotteet.

3. Valitse sinulle ja lemmikillesi sopiva toimitusväli. Ilmoitettu viikkoina. Voit muokata tätä helposti jatkossa.

4. Kestotilaus ei sido sinua mihinkään. Voit aina muokata, siirtää tai perua tilauksesi
milloin tahansa omilta sivuiltasi. Jos et peru tilausta, toimitamme tilaukset sinulle automaattisesti.

5. Lähetyksen lähestyessä ilmoitamme sinulle sähköpostitse 3-5 päivää ennen tilausta, joka muistuttaa sinua tulevasta tilauksesta sekä hyvistä
tarjouksista, joten voit tarvittaessa lisätä tuotteita tilaukseen.

Kaikki tuotteemme ovat tilattavissa kestotilauksen kautta.

Minimitilaus on 10 €, mutta tilauksen summa on oltava vähintään 50 €, jotta saat ilmaisen kotiinkuljetuksen.

Oikeaan kestotilaukseen vaikuttaa ruoan kulutus. Yritä miettiä kuinka usein olet tilannut / ostanut ruokaa lemmikillesi aiemmin. Sinun ei kuitenkaan tarvitse hätäillä, jos toimitusvälin valitseminen ei mene heti oikein, koska sitä on helppo muuttaa omalta sivuiltasi.

Kestotilauksen muokkaaminen on todella helppoa omalta sivultasi, ”kestotilaukset”-valikosta. Voit muokata mm. toimitustapaa, toimitusväliä, seuraavan tilauksen lähetysaikaa sekä tarvittaessa laittaa tilauksesi tauolle.

Kestotilaus laskutetaan toimituspäivänä valitsemallasi maksutavalla.

Ilmoitamme sinulle heti sähköpostitse, jos tällainen tilanne tulee eteen. Yritämme etsiä vastaavanlaiset tuotteet lemmikillesi ja teemme ehdotuksen seuraavaa tilausta varten. Vastaamalla sähköpostiin voit joko peruuttaa tilauksen tai odottaa puuttuvia tuotteita.

Tuotekysymykset

Askarruttaako tuotteissa jokin? Lue alta useimmiten kysytyt kysymykset ja jos et saa vastausta kysymykseesi, laita mailia osoitteeseen: asiakaspalvelu@carnilove.fi

Carniloven koiran ja kissan kuivaruoat valmistetaan Tšekeissä. Pusseihin ja tölkkeihin pakatut koiran märkäruoat valmistetaan Virossa ja Saksassa ja kissan märkäruoat Tšekeissä. Koiran herkut tehdään Tšekeissä ja Virossa ja kissan herkut Tšekeissä.

Kaikki Carnilove-tuotteiden liha ja eläinperäiset ainesosat on valikoitu erittäin korkeilla laatukriteereillä ja toimittajina ovat tarkasti valvotut maatilat Tšekissä, Saksassa, Ruotsissa, Skotlannissa, Norjassa ja Australiassa.

Suosimme aina paikallisia toimittajia, joilta tuleva liha on tasalaatuista. Raaka-aineet toimitetaan aina tuoreina, laadukkaina ja mahdollisimman läheltä tehtaita, joissa Carniloven tuotteet valmistetaan.

Carniloven ruoissa ja herkuissa käytetty liha tai kala tulee paikallisilta maatiloilta, teurastamoilta ja kalastajilta Tšekin tasavallasta, Itävallasta, Saksasta ja Pohjois-Euroopasta. Esimerkiksi kalkkuna ja nauta ovat peräisin Tšekin tasavallasta, Itävallasta ja Saksasta ja lohi Pohjanmereltä.

Noudatamme tiukkoja eläinsuojelulakeja, emmekä käytä hormoneja, GMO:ta tai BSE:tä.

Grammojen ja desilitrojen vastaavuus keskenään voi vaihdella tuotteen mukaan esimerkiksi nappuloiden kokovaihtelun takia, minkä vuoksi yhden määrän ilmoittaminen ei ole mahdollista.

Kuivaruokamme valmistus alkaa raaka-aineiden mittaamisesta sekä jauhamisesta. Jauhettuihin kuiva-aineisiin sekoitetaan nestettä sekä rasvaa, joista muodostuu kuivaruoan massa. Massa puristetaan paineen sekä lämmön avulla nappulamuotin läpi, joka puristaa massan nappuloiksi. Tämän jälkeen nappulat kuivataan, jäähdytetään ja päällystetään ohuella rasvakerroksella maistuvuuden lisäämiseksi. Lopuksi kuivaruoka pussitetaan.

Carnilove True Fresh -kuivaruoat sisältävät vain tuoretta lihaa tai kalaa eikä yhtään lihajauhoa. Ainutlaatuisen tuotantoteknologiamme ansiosta voimme lisätä kuivaruokaan jopa 120 % tuoretta lihaa suhteessa kuivien raaka-aineiden osuuteen (eli 60 % kaikista raaka-aineista). Tämän tekniikan avulla voimme hyödyntää paremmin tuoreen lihan alkuperäisiä ravintoarvoja ja makua.

Tuore liha antaa kuivaruoalle erinomaisen maun ja lihaproteiini on hyvin sulavaa lemmikin suolistossa.

Palkokasvien synnyttämät ilmavaivat johtuvat yleensä erilaisten hiilihydraattien korkeasta pitoisuudesta. Näiden hiilihydraattien pitoisuus pienenee merkittävästi ekstruusioprosessin aikana.

Herneen kuosessa on ainesosia, jotka aiheuttavat ilmavaivoja. Tästä syystä käytämme kuorittua hernettä tuotannossamme.

True Fresh -kuivaruokien tuoreen lihan pitoisuus parantaa merkittävästi hiilihydraattien, kuten palkokasvien sulavuutta koiran suolistossa. Näin ollen riski jatkuville ilmavaivoille on hyvin pieni.

Joskus kuivaruoan nappuloiden koossa, muodossa tai värissä voi olla
pieniä eroja. Tämä johtuu raaka-aineiden luonnollisesta vaihtelusta ja erot voivat johtua muun muassa yksittäisten nappuloiden rasvaimukyvystä tai tärkkelyksen määrästä.

Oikein säilytettynä kuivaruoka pysyy hyvänä useita viikkoja jopa kuukausia. Lue säilytysohjeet tuotteen pakkauksesta.

Märkäruoan valmistuksessa käytetään tuoretta tai pakastettua lihaa, joka jauhetaan myllyssä tasaiseksi massaksi. Lihan joukkoon lisätään muut aineet, kuten esimerkiksi mineraalit, hiilihydraatinlähteet ja kastike tai hyytelö.

Valmis märkäruokamassa annostellaan pakkauksiin, jonka jälkeen pakkaukset suljetaan. Märkäruoka höyrykypsennetään pakkauksineen autoklaavilaitteessa, jonka jälkeen ne jäähdytetään ja pakataan varastointia ja jatkokäyttöä varten.

Harmaantuminen on luonnollinen tapahtuma lihaa kypsennettäessä. Tämä johtuu lihan värin antavien aineiden (myoglobiini) niin kutsutusta denaturoitumisesta: lihan kypsyessä väri ja koostumus muuttuvat. Myoglobiinin määrä vaihtelee eläinlajin, eläimen iän ja ruhonosan mukaan.

Harmaantumiseen vaikuttaa esimerkiksi ruoan pH-arvo. Liha reagoi happeen, jolloin märkäruoan liha saattaa olla harmaampi esimerkiksi reunoilta, tai pakkauksen yläosasta sen olematta kuitenkaan pilaantunutta. Liha harmaantuu myös pilaantuessaan, mutta tällöin tunnusmerkkinä on erittäin voimakas pilaantuneen lihan haju. Lisäksi pakkaus on yleensä turvonnut tai rikkinäinen.

Koiran tai kissan herkuilla ei tule korvata lemmikin ruoka-annosta. Herkkujen osuus koiran tai kissan päivittäisestä ruokavaliosta tulisi olla maksimissaan 10 %.